Харківська обласна рада

Тел. +3 8057 700-40-57
Факс +3 8057 700-53-35
E-mail: zvernennya@oblrada-kharkiv.gov.ua
Адреса: вул. Сумська, 64, м. Харків, Україна, 61200
21 листопада 2019

 

Трансляцію служби інформаційного мовлення продовжує програма «Час обласної ради», біля мікрофону - ведуча Юлія Лавринець. Бажаю слухачам доброго вечора і вітаю у студії сьогоднішньої передачі голову Харківської обласної ради Сергія Чернова. Доброго вечора, Сергію Івановичу.
 
Доброго вечора.
 
Сергію Івановичу, цього тижня Ви взяли участь у засіданні Верховної Ради нового скликання. Із якими враженнями повернулися? З яким настроєм, на Вашу думку, починає працювати новий парламент? Які першочергові завдання ставлять перед собою новообрані депутати?
 
На запрошення Верховної Ради України я разом зі своїми колегами взяв участь в урочистому відкритті першої сесії парламенту сьомого скликання. На жаль, мої враження, як, напевно, і всіх громадян України, не найкращі. За двадцять років становлення української державності деякі політики ще не усвідомили, що до влади мають приходити люди, які змагатимуться між собою інтелектом і розумом, ведучи аргументований діалог, нестимуть відповідальність за свої дії, за прийняті рішення. І прикро бачити зовсім інше, коли дехто з народних обранців у політичній боротьбі застосовує м’язи і поводиться так, наче знаходиться не у стінах парламенту 46-мільйонної європейської держави. Та, на мою думку, це явище перехідне, і скоро всі депутати адаптуються й почнуть розуміти, куди вони потрапили, стануть відповідальними перед людьми, які їх обрали, і нарешті почнуть законотворчу діяльність для того, щоб змінити наше життя на краще.
 
У Верховній Раді формуються керівні органи. Вже обрано спікера, його першого заступника і заступника, затверджено кількість комітетів. Думаю, що наступного тижня після консультацій народні депутати оберуть керівництво і персональний склад парламентських комітетів й Верховна Рада почне займатися тим, чим їй належить займатися.
 
Верховна Рада попереднього скликання встигла прийняти бюджет на 2013 рік. Одразу почали говорити про його надто високий дефіцит. На скільки, на Вашу думку, ситуація насправді може бути критичною? І як це може вплинути на Харківську область?
 
Державний бюджет затверджено 6 грудня, думаю, що сьогодні - завтра його підпише Президент, і головний фінансовий документ держави буде опублікований. А ми на місцях: в області, районах, усіх населених пунктах - зможемо прийняти власні бюджети, щоб розпочати 2013 рік фінансуючи, хоч і не у повному обсязі, всі захищені статті – у першу чергу, зарплати у бюджетній сфері й розрахунки за енергоносії.
 
Всім зрозуміло, що наступний 2013 рік буде нелегкий, і з цим пов’язані особливості нового державного бюджету. В світі поглиблюється фінансова криза, і наша країна, інтегрована у світовий простір, не може обійтися без зовнішніх ринків збуту власної продукції. До 40% вітчизняної продукції експортується у країни СНД, понад 30% - до Європи і Латинської Америки. Безумовно, коли зменшується попит, падають обсяги виробництва, зменшуються надходження до бюджету, не з’являються нові робочі місця, зусилля спрямовуються, щоб зберегти наявні. Такі об’єктивні фактори створюють пресинг на управління як державне, так і на місцях. Владі потрібно зробити все, щоб малий і середній бізнес мав спрощені системи (дозвільну і оподаткування), створити сприятливі умови для залучення інвестицій. Це стратегічні завдання для влади всіх рівнів, щоб утримати позиції виробництва валової продукції і, таким чином, забезпечити надходження до державного бюджету.
 
Дефіцит, озвучений в сумі 50,4 мільярди, безумовно, немалий, але для такої держави, як наша, не є критичним. Разом із фахівцями ми подивилися на контрольні цифри, доведені до регіонів, зокрема до Харківської області. Хочу наголосити, що навіть у такій непростій ситуації, у разі підписання Президентом Закону України «Про бюджет на 2013 рік» і набуття ним чинності, наступного року в Харківській області буде збільшено фінансування галузі освіти майже на 3%, в абсолютних цифрах – близько 670 тис.грн. Мають збільшитися видатки на охорону здоров’я на 215 млн. грн. і за рік перевищити 1 млрд. грн. На 31% збільшено кошти, що будуть виділені як субвенції обласному бюджету на соціальний захист населення.
 
Є багато позитивних зрушень, але є й питання, на яких ми хочемо наголосити. До речі, ми зі своїми колегами під час засідання Правління Української асоціації районних та обласних рад, яке проходило 12 грудня в Києві, ухвалили рішення звернутися до Верховної Ради, Кабінету Міністрів з пропозиціями внести зміни до державного бюджету 2013 року. Назву тільки декілька позицій з того, на чому ми наголошуємо, урахувавши всі пропозиції, що надійшли з регіонів.
 
Необхідно підвищити корегування коефіцієнтів, що застосовуються у фінансово-нормативних документах на утримання установ соціально-культурної сфери для територій з низькою щільністю населення.
 
Треба врахувати те, що в обласних бюджетах під час розрахунку видатків на охорону здоров’я, на лікування хворих з хронічною нирковою недостатністю, утримання перинатальних центрів кошти, безумовно, передбачено, щоб не було збоїв у фінансуванні. Але необхідно, щоб ці кошти централізовано виділялися як державна субвенція, щоб медичні заклади завжди їх вчасно отримували.
 
Також потрібно доповнити перелік видатків, які враховуються при виділенні міжбюджетних трансфертів, видатками на позашкільну освіту. Йдеться про те, щоб ці кошти були гарантовано виділені. Ці повноваження передано на рівень регіонів. Але на даний час склалася така ситуація, що майно залишилося у державній власності, а забезпечення видатків на цю галузь покладено на місцеві бюджети. Хотілося б, щоб і кошти від використання майна, і фінансове забезпечення галузі було прерогативою бюджету одного рівня.
 
Аналогічно ми вийшли із пропозицією, щоб до бюджетів міст обласного і районного значення надходили кошти на утримання центрів матері й дитини та центрів соціально-психологічної допомоги.
 
Хочемо змінити у Бюджетному кодексі деякі статті, що стосуються охорони навколишнього середовища, щодо спрямування частини  екологічного податку і грошових стягнень. Ці кошти могли б концентруватися на рівні районних бюджетів, а райони, реалізуючи власні програми розвитку, могли б скористатися цими коштами.
 
Піднімалося також питання, щоб до державного бюджету на наступний рік внести зміни щодо передбачення видатків на погашення кредиторської заборгованості, яка може утворитися на кінець 2012 року в місцевих бюджетах за бюджетними зобов’язаннями, взятими за капітальними трансфертами з державного бюджету. Мова про те, щоб ми могли зафіксувати всі зобов’язання і наступного року розрахуватися з підрядниками за виконані роботи, передбачені галузевими програмами.
 
Правління Асоціації запропонувало вирішити питання збільшення надходжень до місцевих бюджетів. Ми порахували, щоб громади могли стабільно прожити наступний рік і мали можливість для розвитку, обсяг коштів має збільшитися щонайменше на 18%. Відповідні розрахунки ми направили до Уряду та Верховної Ради.
 
На наступний тиждень заплановано чергову сесію обласної ради. Вже почалися засідання постійних комісій. Які питання ними зараз розглядаються? І які питання будуть у порядку денному сесії облради?
 
Триває формування порядку денного пленарного засідання XVIII сесії обласної ради, з урахуванням пропозицій постійних комісій обласної ради, обласної державної адміністрації, окремих депутатів обласної ради. На сьогодні в постійних комісіях розглядається близько 30 питань.
 
На поточній сесії як голова обласної ради планую, а я роблю це завжди наприкінці року, прозвітувати про свою роботу і роботу обласної ради – постійних комісій, виконавчого апарату.
 
Розглянемо низку нових обласних програм. Внесемо зміни до чинних, а саме до Програми підвищення енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів по Харківській області, також зміни до Програми модернізації комунальної теплоенергетики в Харківській області. Програми пов’язані одна з одною. Питання завжди актуальне, потрібно підсилювати цей напрямок, запроваджувати нові технології, необхідно забезпечити фінансування, залучати інвестиції в галузь, щоб зменшувати споживання енергоресурсів, знаходити альтернативні джерела, у виробництві зменшувати енергетичну складову, що впливає на собівартість продукції.
 
Буде переглянуто програму розвитку гуманітарної сфери та деякі положення Програми розвитку місцевого самоврядування. Депутати ініціювали зміни до Комплексної програми профілактики правопорушень.
 
Необхідно ухвалити рішення про організацію і проведення проміжних виборів депутатів Харківської обласної ради VI скликання. П’ять депутатів обласної ради стали народними депутатами України. Три депутати, які обиралися за партійними списками, отримають мандати вже на наступному пленарному засіданні обласної ради. Ще два депутати, обрані до Верховної Ради,  обиралися  на місцевих виборах у мажоритарних округах, отже потрібно передбачити кошти на проведення виборів у цих округах і вирішити організаційні питання  щодо проведення наступного року виборів до обласної ради у Дергачівському і Зміївському районах.
 
На сесії маємо розглянути зміни до Положення про порядок проведення обласного конкурсу міні-проектів розвитку територіальних громад, запровадженого Харківською обласною радою цього року. Конкурс знайшов підтримку в усіх районах і містах обласного значення. Ми переконалися у необхідності такого конкурсу, щоб навчати людей готувати проекти, враховувати точку зору територіальних громад, зважати на ініціативи громадян у процесі такої роботи. На наступний рік ми плануємо збільшити співфінансування з обласного бюджету, а також передбачити механізм участі в цих проектах підприємств, розташованих на території тієї чи іншої громади,  щоб залучати їх до соціальних проектів.
 
Вноситимемо зміни й до обласного бюджету на 2012 рік. Наше завдання - завершити рік без боргів по заробітній платі та енергоносіях, ефективно використати кошти, що були передбачені на галузеві програми в цьому році.
 
Думаю, що також приймемо бюджет на 2013 рік. Затвердимо план роботи Харківської обласної ради на наступний рік, для чого збираємо пропозиції від постійних комісій обласної ради, обласної державної адміністрації, від депутатів, які провели звіти і отримали накази від виборців.